Let op: u ziet alleen een deel van de provincie Flevoland en omstreken. Daarbuiten is de demoviewer niet beschikbaar.
Error: De kaartviewer kan niet getoond worden.

 

postnl

PostNL levert op maandag rouwpost en spoedeisende medische zendingen. Door slimme koppeling van diverse geografische clouddiensten heeft Geodan, Geo-ICT partner van PostNL, een volledig geautomatiseerde oplossing gerealiseerd voor het bepalen van de meest efficiënte route.

Waarom GeodanMaps

GeodanMaps zorgt er voor dat alle adresbestanden die zondagnacht uit de sorteermachines van PostNL rollen, worden verwerkt tot routelijsten. Iedere maandagochtend vroeg worden deze routelijsten afgegeven aan de chauffeurs van het Autobedrijf van PostNL. Met behulp van een routelijst vindt de postbezorging volgens afspraak plaats en gebeurt dit kosteneffectief.

Voordelen

  • Efficiënte en kosteneffectieve route
  • Inzicht in alternatieve routes
  • Een besparing van vele kilometers doordat PostNL precies weet wat een optimale route voor een postbezorger is.

postnlfull (1)

Waterschap de Dommel is verantwoordelijk voor de waterbeheersing in Midden-Brabant. Ter ondersteuning hiervan levert GeodanMaps een oplossing die grondeigenaren in staat stelt real-time de watersituatie te volgen.

Waarom GeodanMaps

Vooral voor waterberging – het onder water zetten van weilanden – is real-time inzicht in de watersituatie relevant omdat grondeigenaren een vergoeding krijgen wanneer hun grond onder water wordt gezet. Met GeodanMaps kan Waterschap de Dommel dit nu eenvoudig voorspellen en weten de grondeigenaren binnen de Dommel waar ze aan toe zijn.

Voordelen

  • Real-time inzicht in de watersituatie voor zowel het waterschap als de grondeigenaren
  • Eenvoudig berekenen van de onkostenvergoeding aan grondeigenaren

ING1-300x74

Met de auto, de fiets of op de motor: medewerkers die met eigen vervoer naar het werk komen, ontvangen daarvoor maandelijks een reiskostenvergoeding. Maar hoe bepaal je op een eerlijke manier precies de afstanden en zorg je dat iedere medewerker de juiste vergoeding ontvangt? En dit zonder te investeren in specialistische geo-kennis en software?

Waarom GeodanMaps

De ING-groep koos voor de slimme routeservice van GeodanMaps. Een keuze die voor gemak en kostenefficiency zorgt, maar die ook het proces kwalitatief verbetert. Zo vindt de berekening van de afstanden niet meer plaats op basis van de postcodegebieden, maar worden de werkelijke woon- en werkadressen gebruikt. Bovendien biedt GeodanMaps de mogelijkheid om alle afstandsberekeningen en reisgegevens direct in de eigen HR-software van ING te integreren.

Voordelen

  • Kostenefficiency
  • Procesverbetering door nauwkeurigere kostenberekening
  • Directe integratie in de eigen HR software

 

logo

Renault Nederland heeft voor de verkoop en het onderhoud van auto’s rond de 175 verkoop- en servicepunten in Nederland. Deze showrooms en garages zijn verdeeld over 18 rayons. De markt is in beweging en daarom is het voor Renault Nederland belangrijk goed inzicht te hebben in haar rayons en de spreiding van vestigingen binnen die rayons.

Waarom GeodanMaps

Met behulp van GeodanMaps brengt Renault Nederland nu in beeld hoe de grenzen van de rayons lopen en waar de showrooms en garages zijn gevestigd. Met behulp van de ‘Reistijdgebieden-knop’ bekijkt Renault Nederland wat de bereikbaarheid van een vestiging is. Hiermee worden vragen beantwoord als: Hoe groot is het gebied waarin mensen binnen bijvoorbeeld 15 minuten bij een vestiging kunnen komen? Welke postcodes liggen in dit gebied? Hoeveel huishoudens wonen daar? Ook is de grootte van elke vestiging in beeld gebracht, uitgedrukt in jaarlijkse omzet. Het visualiseren van de eigen data van Renault in combinatie met de data en functionaliteit van GeodanMaps helpt Renault Nederland bij de gesprekken met haar contractpartners. Het levert een bijdrage aan het optimaliseren van het dealernetwerk van Renault Nederland in een veranderende markt.

Voordelen

  • Eenduidig, helder en interactief overzicht van het dealernetwerk
  • Ontsluiting van informatie van Renault via de kaart in combinatie met generieke doelgroep-informatie

nccw1-300x79

NCCW heeft als ICT-dienstverlener in de woningcorporatiebranche een sterke cloud-strategie ingezet. Zij levert innovatieve oplossingen aan de woningcorporatiesector en commercieel vastgoed. In deze branches is de behoefte aan betrouwbare managementinformatie hoog. Datavisualisatie speelt hierin een steeds grotere rol; een plaatje zegt immers meer dan duizend woorden.

Waarom GeodanMaps

Om klanten beter inzicht te geven in hun woningbezit, koos NCCW ervoor om het eigen productportfolio te verrijken met locatie intelligentie. Het resultaat was de GeoViewer die – op basis van open standaarden – GeodanMaps-services aanroept en visualiseert. Een handige oplossing waarmee woningcorporaties snel en eenvoudig strategisch waardevolle informatie in beeld krijgen, zoals de huur- en leegstand van het woningbezit.

Voordelen

  • passend binnen cloud-strategie
  • directe combinatie mogelijk van GeodanMaps componenten met eigen software
  • strategische informatie overzichtelijk in beeld

Abn_amro_logo

ABN AMRO is sinds 2015 enthousiast gebruiker van GeodanMaps. De GeodanMaps viewer wordt door ABN AMRO door de afdeling marketing en door de afdeling strategie gebruikt.

Waarom GeodanMaps?

GeodanMaps geeft ABN AMRO inzichten die zij anders niet of niet zo efficiënt kan krijgen. Op marketing gebied wordt de viewer ingezet om inzicht te geven in de klantspreiding ten opzichte van de markt. Daarnaast wordt het gebruikt voor het visualiseren van een klantgroep die op basis van kenmerken is geselecteerd en vergeleken wordt met de markt. Door de visualisatie krijgt ABN AMRO goed inzicht op basis waarvan de selectie of analyse kan worden aangepast.

Binnen de afdeling ‘Strategie’ wordt de GeodanMaps viewer gebruikt om de omgeving van een marktgebied inzichtelijk te maken. De ABN AMRO kantoren en gebiedsgrenzen worden gecombineerd met woonlocaties van klanten en locaties van de concurrentie. Door deze gegevens te combineren met andere data, zoals socio-economische data, ontstaat een heel duidelijk beeld. Dit beeld wordt op het hoofdkantoor van ABN AMRO gebruikt en in gesprekken met de directeuren van marktgebieden.

Voordelen

  • In één oogopslag inzicht in de situatie
  • Als ondersteuning bij klantgroep- en klantspreidingsanalyses en marketingacties
  • Efficiënte besluitvorming

We vertellen graag meer

Wij denken dat GeodanMaps ook uw organisatie verder kan helpen. Mocht u meer informatie willen neem dan contact op met onze adviseurs.

Wie zijn onze adviseurs

SALES

Het resultaat van een salescampagne per winkel/regio, of inzicht in de klantomzet? In iedere fase van het salesproces geeft geo duidelijkheid met slechts één beeld.

BOARDROOM

Snelgroeiend MKB of machtige multinational: in steeds meer boardrooms vertaalt geo complexe managementinformatie naar overzichtelijke dashboards met waardevolle inzichten.

LOGISTIEK

Same day delivery en efficiënte logistiek, maar ook de aandacht voor schoner transport. Logistieke uitdagingen van vandaag en morgen gaan verder dan A naar B.

HR

Snel reiskostenvergoedingen berekenen én gemaakte kilometers automatisch controleren? Of het analyseren van ziekteverzuim?
Breng HR in kaart en ontdek de oorzaken en verbanden.

MARKETING

Was die folderactie nou succesvol? Marketing wil weten waar, wanneer en met welke inspanningen het merk relevant is voor de doelgroep. Waar die zich ook bevindt!

VASTGOED

Het optimaliseren van een winkelformule of het bepalen van de ideale vestigingsplaats? Met behulp van o.a. klantprofielen, afzetgebieden en omzetcijfers brengen wij dit graag in beeld!

CUSTOMER SERVICE

Goed is de grootste vijand van best, volgens Customer Service. Geo-tooling wordt hier ingezet voor een hogere klanttevredenheid. Is er een verschil per vestiging?

FINANCE

Als investeerder je klanten informeren over nieuwe locaties? Of als inkoper real-time inzicht in de locaties van duurzame oogst en prijzen? Niet in tabellen of grafieken, maar in één duidelijk beeld.